kedd, március 06, 2012

Az omlós kacsacombok titka... (paleo)


Minden hónap első hétfőjére ígértem egy húsos/sós/főétel receptet, azonban az élet néha közbeszól és a tegnapi napról ez a betervezett beszámoló mára csúszott.
Ezúttal nem is egy konkrét recept lenne az, amit megosztanék, hanem az, hogy hogyan süssük a kacsacombokat igazán omlósra és puhára, amely egyébként Édesapám technikája, és amely így szól....

A húsokat helyezzük hőálló tepsibe, öntsünk alájuk kb. 3 dl vizet és fedjük le alufóliával. Szigorúan nem kell alá zsiradék, hiszen saját zsírjában fogjuk később kisütni. Ha szeretnénk a húst megtűzdelhetjük fokhagymával előtte, vagy egy kis fűszernövénnyel, ami fontos, hogy ne sózzuk a húst. Így sütjük 180 °C-on kb. 1 óráig, amikor is megbökjük és megnézzük, menniyre puha. A sütési idő nagyban függ a hústól. 
Mikor meggyőződtünk, hogy a hús kellőképp átpuhult, levesszük a fóliát - ekkor tehetünk be mellé zöldségeket - meglocsolgatjuk a saját zsírjával és ugyanezen a hőfokon kb. 15-20 percig zsírjára sütjük. Közben 2x meglocsolgatjuk a saját zsírjával. 
Ha szeretjük, hogy finom ropogós, édeskésen-sós a hús akkor az utolsó 3 percben lehet megsózni és megkenegetni egy kis mézzel, és itt már figyeljünk oda, nehogy megégjen a méz a hús tetején. 

Remélem van, akinek hasznos, nekem mindenképp azt volt. :)

7 megjegyzés :

  1. Én mindig sózom az elején. Ki fogom próbálni, így milyen! A többit kb. ugyanígy csinálom :)

    VálaszTörlés
  2. Engem meggyoztel. En pont kacsamellett keszitettem szombaton. Ahogy Te is irtad a sajat zsiradekjaban. :)

    VálaszTörlés
  3. Valóban hasznos volt a tanács! pont most vettem kacsát, egészben sütöttnél is alkalmazható?

    VálaszTörlés
  4. Márti, nem látom akadályát miért ne működne! :)

    VálaszTörlés
  5. Az én családomban előbb kuktában megfőzik a kacsacombokat, és utána sütik tepsibe ropogósra. Ez is gyors és tuti módszert, hogy vaj puha legyen belül és ropogós kívül.

    VálaszTörlés
  6. Néhány észrevétel: méz és paradicsom tudtommal nincs a szigorú paleóban, sőt sajt és paprika sem. Nálad láttam paradicsomos ételeket, sőt mézet is bőven. A paleo receptes könyvben (Mezei Elmira) is nagyon kis mennyiségben és nagyon óvatosan használják a mézet és csak annak javasolják, akinek nincsen akutt betegsége! Én az eritritet használom nagyon jó és kellemes az íze, 0 glikémiás index és finomabb sokkal mint a nyírfacukor..Teljesen élhető. Pl kakaópor forróvízben feloldva chilivel és eritrittel édesítve isteni finom, teljesen lefedi a csoki iránti vágyat..

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!