hétfő, november 14, 2016

Mentás-korianderes bárány borda (paleo)


Sok idő eltelt a blogon az utolsó recept óta. Sokkal jobban vagyok, Katarban is sikerült berendezkednünk. Bogyóval rendszeresen járunk játszós eseményekre, és mivel az idő is sokkal enyhébb, rendszeres játszótér látogatók lettünk. 
A jó kedvemmel az étvágyam is vissza jött, ami nem könnyíti meg a diétámat :), de legalább így a blogra is jobb napok várnak. Kezdeném is ezzel a csodálatos Ausztrál bárány bordával. Tudom, hogy otthon most sem bárány borda, sem friss fűszerek nincsenek, de gondoltam hátha ezzel egy kicsit elrepíthetem olvasóimat (van itt még valaki?) a nyárba. :)

Mikor először ettem bárány bordát itt (otthon nem láttam sehol), előre befűszerezett volt, szerintem korianderrel, mentával és ketchuppal. Nagyon finom volt, és a hús maga olyan puha, hogy számomra leginkább a májra hasonlít. Nagyon egyszerű megsütni, és mikor erre végre rájöttem, onnantól a fagyasztóban mindig volt bárány borda. Ha tudom előre, hogy másnap bárányt ennék, akkor este kiveszem a fagyóból, bedobom a hűtőbe, másnap reggel pedig elkészítem a pácot, amivel együtt egy zacskóba dobom és délig érlelem a hűtőben. A sütése sem nagy tudomány, kicsi olajon/zsíron, vagy én gheet használok, itt van belőle bőven, először ropogósra pirosra sütöm olyan 7-es fokozaton (villany) majd ezután 4-esen átsütöm. Hogy mennyi ideig nem mértem soha, eleinte kivettem és megvágtam
 egyet, most már nem kell, valahogy mindig ráérzek.

Szerintem ezt a pácot klasszul lehetne alkalmazni más húsokhoz is, ha kipróbáljátok, mondjátok el hogy sikerült! Ez a pác ezt a bárányt puhává, omlóssá, sósan-édesen, enyhén fűszeressé teszi. Ráragad és nem bírod megállni, hogy ne szopogasd le még a csontról is a rásült szószt. 
Sütés közben. Kerámia serpenyőben sütöm, ezt imádom.




Mentás-korianderes bárány borda
8 bordához a pác:
2 nagy marok friss, megmosott menta
1 nagy marok friss koriander
(rengetegnek tűnik, de nem az)
5 gerezd fokhagyma
kb 1 evőkanál balzsam ecet
1 evőkanál ketchup
valamilyen éteolaj kb 1 dl

Tipp: Ha nincs kisgyerek a háznál és szeretjük a csípős ízeket, bolondítsuk meg cayenne borssal vagy valamilyen chillivel, nagyon jól áll neki!

Elkészítés: Ha van egy kis aprítógépünk, abba tegyünk bele mindent és turmixoljuk össze. Ha nincs, akkor aprítsuk nagyon finomra a fűszereket és úgy keverjünk össze mindent. Öntsük egy fagyasztós zacskóba a pácot és adjuk hozzá a bárányt. Zárjuk le és masszírozzuk a bárányokba a pácot. Hagyjuk pihenni amennyit csak tudjuk, akár egy éjszakán át.
Sütés: kb 20 perc alatt megvan. Kerámia serpenyőbe (én így) tegyünk egy kis zsiradékot (én gheet) és kapcsoljuk fel 7-8-as fokozatra ha villany tűzhelyünk van (ha gáz nagy láng), majd folyamatosan forgatva süssük  piros-ropogósra. Ezek után vegyük le 3-4-es fokozatra és süssük még kicsit, amíg átsül (vagy enyhén rózsaszínre, ahogy szeretjük). 
Ha kész, húzzuk le a tűzről sózzuk meg és ne nyúljunk hozzá olyan 5-10 percig. Utána tálalhatjuk. 


Ha szeretnétek követni a katari kalandjainkat vagy látni miket eszünk, megtaláltok az Instagramon b.b.klara néven. ;)


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!